EXPLORERS.DK

Home Om mig Nyheder Gæstebog

Asien 2005/2006

Hårdt arbejde

Dag 284. Onsdag d. 12/04-06


Da jeg vågnede havde jeg det godt igen, hvilket var godt da denne dag skulle bringe masser af hårdt arbejde. Al det hårde arbejde skulle dog bære frugt og tage mig et stort skridt mod en færdig motorcykel.
Dagen havde ydermere ladet mig indse, at det ikke kun var Indiens skyld, alt var så forbandet svært; tingene syntes simpelthen bare ikke at køre på skinner for mig, og lykkens gudinde tilsmilede mig vist ikke i disse dage. Jeg lod mig dog ikke stoppe et sekund!

Da jeg vågnede sprang jeg stort set ud af sengen, eftersom jeg havde en aftale med mekanikeren klokken 10:00 om at tage ud og købe bagageholdere.
Vi tog straks ud og købte et par, ved første øjekast, fornuftige sideholdere, men tilbage på værkstedet så jeg under monteringen, at det vist var helt galt. Bagskærmen blev ved denne version kun holdt af bagageholderne, som tilmed løftede skærmen op i luften, så den endte med at ligne en grim offroader fra 40'erne. Afsted igen og skaffe nogle næsten originale sideholdere samt bagskærmsholdere. De havde dog kun én sideholder, så mens de skaffede en til, spiste jeg et meget tiltrængt måltid mad.
Tilbage på værkstedet fik vi installeret de nyindkøbte ting, hvorefter jeg indledte en storstilet jagt på et enkeltmandssæde, hvilket varede adskillige timer. Til sidst lykkedes det mig dog at finde et superflot sæde, som egentligt ikke var til salg, men alligevel blev mit for en pæn sjat penge. Jeg var dog ikke specielt heldig eftersom originale monteringsbolte ikke fandtes, det lille bagsæde var skævt og krævede special tilpasning (ville jeg gemme til Danmark) og selve førersædet havde et hul i læderet. Det sidste fik jeg dog et nyt betræk til efter en højlydt diskussion med sælgerne, som beskyldte mig for at have lave hullet. Bæster!
Men, endelig havde jeg et superflot sæde.

Jeg brugte også noget af dagen på at skaffe en kæde og lås til kværnen, hvilket vist ikke var normalt her i landet... eller i hvert fald ikke med mine specifikationer. Alle steder jeg spurgte efter kæde til en motorcykel, viste de mig en lille tynd kæde, hvis tykkelse blev slået med flere længder af en gennemsnitsrappers halskæde på MTV.
Til sidst fandt jeg heldigvis en flink mand, som henviste mig til et sted i den anden ende af byen. Dér viste det sig at de havde industrikæder, som, efter min mening, havde en helt passende tykkelse. Sælgerne, der spurgte forundret om hvad jeg dog skulle bruge den til, grinede bare da de hørte, at det var til min motorcykel. Da jeg kort efter købte en stor hængelås, grinede også disse sælgere af min kæde. Sidste stop var en VVS forhandler, hvor jeg købte en gummislange til at beklæde kæden med.
Yeah, jeg havde nu Indiens mest sikre kædelås.

Resten af aftenen spenderede jeg sammen med mekanikerne på at montere sædet. Det var ikke nemt, og da de lukkede værkstedet klokken 21:30, var vi stadig ikke færdige.
Jeg var nu træt og temmelig sulten, så jeg tænkte at jeg ville forkæle mig selv med et måltid på Subway, som jeg havde set lukkede klokken 22:00. Efter en køretur i en rickshaw, stod jeg foran Spencer Plaza, som til gengæld lukkede klokken 21:30. Jeg havde lyst til at gå ind og strangulere en Subway-medarbejder, men vagterne ville ikke lukke mig ind. Det var nok meget heldigt.

I stedet snakkede jeg med et par rickshaw chauffører, som fortalte mig at der var en Pizza Hut i byen. Alletiders, så afsted mod den, hvor jeg havde et dejligt måltid mad.
Herefter tog jeg tilbage på hotellet og fik noget meget tiltrængt søvn.